- Home
- Uygulama Alanları
- Havacılık
Havacılık
Havacılık Endüstrisi için Yenilikçi Aerosol Yangın Güvenlik Sistemleri
Havacılık endüstrisinin kendine özgü zorluklarıyla karşı karşıya olan DSPA, bu sektördeki önemli paydaşlarla birlikte çalışarak, bu sektörün özel gerekliliklerine uygun yenilikçi yangın güvenlik sistemleri geliştirmektedir. Erken uyarı sistemimizi, başlangıçta havacılık endüstrisi için geliştirilmiş olan aerosol söndürme teknolojisinin benzersiz özellikleriyle birleştirerek, başkalarının çözüm bulamadığı noktalarda çözümler sunabiliyoruz.
UPS, kargo uçaklarında bataryaların taşınması sırasında ciddi kazalarla karşılaşmıştır. Bu durum, UPS/IPA Güvenlik Görev Gücü’nün kurulmasına yol açmıştır. Uçak mühendisliği departmanıyla birlikte amaç, havayolu güvenliğini artırmaktır.
Amerika Birleşik Devletleri’nde Federal Havacılık İdaresi (FAA), UPS ile ortaklaşa, özellikle lityum-iyon bataryaların neden olduğu uçuş esnasındaki kargo yangınlarına çözüm aramak amacıyla bir dizi test gerçekleştirmiştir. Kargo bölmelerinde kullanılan yangın tutucu kapakların devreye alınmasıyla yangının
yayılması sınırlanmıştır. Ancak FAA, yangının bastırılabilme kabiliyetini bu sorunun çözümünde kritik bir unsur olarak görmektedir. Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu (NTSB) ise bu testleri yakından izlemekte olup kargo yangın güvenliği konusundaki hedefi, yangını çok erken tespit etmek ve büyüyüp tehdit haline gelmeden önce bastırmaktır.
Bu durum, havacılık otoriteleri için bir dizi zorluk ortaya koymaktadır. ULD’ler (kargo yükleme üniteleri), uçak içinde sabit tesisatlar değildir; uzaktan yüklenir ve daha sonra uçağa yerleştirilir. Bu nedenle herhangi bir yangın algılama ve söndürme sisteminin kendi güç kaynağıyla bağımsız bir çözüm olması, algılama ve aktive etme işlevini kendi başına gerçekleştirmesi gerekir. Ayrıca FAA, yangın söndürme maddesinin en az dört saat boyunca aktif kalmasını şart koşmaktadır bu, bir uçağın potansiyel olarak bir havaalanından en uzun kalma süresidir.
İşte bu noktada DSPA, gerekli kriterleri karşılayan bir çözüm sunmak üzere davet edilmiştir.
FAA, NTSB ve UPS ile Ortak Testler
Testler, New Jersey Atlantic City’deki FAA Teknik Merkezi’nde FAA, NTSB ve UPS ile birlikte gerçekleştirilmiştir. Test kapsamında bir ULD, 215 paketle tamamen doldurulmuştur. Bunların içinde pilli 20 çalışan dizüstü bilgisayar, pilli 50 çalışan telefon ve 300 adet toplu taşınan lityum-iyon batarya bulunmaktaydı. Yangının başlatılması için lityum-iyon bataryaların etrazna yerleştirilmiş bir ısıtıcı eleman
kullanılmıştır.
Test sonuçları şu şekilde olmuştur:
0. Saat: Yangın hızla büyüdü, sıcaklık 593°C’ye ulaş_.
0 + 3 Dakika: DSPA devreye girdi.
1. Saat: Sıcaklık yaklaşık 427°C.
2. Saat: Sıcaklık 49°C.
3. Saat: Sıcaklık 35°C.
4. Saat: Sıcaklık 32°C.
ULD dört saatin ardından açıldığında, paketlerin %95’inin zarar görmediği tespit edilmiştir. Bu durum, havacılık yangın güvenliği açısından büyük bir ilerleme olarak görülmektedir. Aerosol jeneratörünü barındıracak yeni ULD’ler geliştirilmektedir ve bu çözümün FAA tarafından onay alması için bazı iyileştirmeler yapılması gerekmektedir.
Dört saatlik yangın kontrol süresi, havacılıkta yeni bir standart haline gelebilir.
Lityum-İyon Yangınlarına Karşı Güçlü Çözüm
Lityum-iyon batarya yangınları enerji depolama, lojistik, depolama alanları ve elektrikli araçlar da dahil olmak üzere birçok sektörde rapor edilmiştir. Bu bataryaların taşınması sadece havacılıkla sınırlı değildir; kara, demir ve deniz taşımacılığı da bu tür yangınlara karşı hassastır. DSPA, lityum-iyon yangınlarını dört saatten fazla süreyle bastırabildiğini kanıtlamış olup bu nedenle yalnızca havacılık için değil, lityum-iyon bataryaların bulunduğu her yerde uygulanabilir bir çözüm sunmaktadır.
Test raporları ve UPS/FAA basın bültenleri talep üzerine temin edilebilir.

Havacılık
Havacılık Endüstrisi için yenilikçi Aerosol Yangın Söndürücüler

Telekomünikasyon
Telekomünikasyon Sektörü için Aerosol Yangın Söndürücüler

Yenilenebilir Enerji
Rüzgar Türbinleri için Aerosol Yangın Söndürücüler


